Coraz więcej Polaków kupuje auta z wyższej półki

Z każdym rokiem przybywa Polaków, których stać na kupno samochodów marki Ferrari, Bentley czy Maserati.

2013 rok był bardzo dobry dla całego przemysłu motoryzacyjnego, ale w Polsce szczególnie w oczy rzuciła się wyraźna dynamika wzrostu sprzedaży samochodów luksusowych i klasy premium. W tej pierwszej zanotowano wzrost rzędu 86 proc. – o tyle wzrosła sprzedaż aut takich marek jak Ferrari, Maserati czy Bentley, których cena wynosi od 600 tys. zł do sum grubo przekraczających milion.

Łącznie w ubiegłym roku Polacy kupili 61 samochodów z kategorii najbardziej luksusowych. Ich łączna wartość wynosi blisko 60 milionów złotych. Najwięcej nabywców znalazły nowe egzemplarze maserati (17 sztuk), bentleyów (16), ferrari (15), aston martin (9), rolls royce (3).

W zeszłym roku bardzo dobrze sprzedawały się także samochody klasy premium, których średnia cena wynosi około 230 tys. zł. Z aut tej klasy Polacy kupowali chętnie pojazdy takich marek jak BMW, Mercedes, Audi, Volvo.

Wszystko wskazuje na to, że także w 2014 r. dynamika rozwoju przemysłu motoryzacyjnego może być nawet jeszcze wyższa.