Ferrari sprzedaje mniej aut, ale zarabia więcej

Profi Technik

W 2013 r. Ferrari sprzedało na całym świecie 6922 samochody. To mniej niż rok wcześniej, ale firma zarobiła więcej.

Ubiegłoroczna sprzedaż słynnych włoskich samochodów była niższa niż w 2012 r., kiedy to ferrari kupiło ponad 7300 klientów. Zdaniem przedstawicieli producenta tak duża liczba sprzedanych aut odbiera ich marce rangę ekskluzywności i wyjątkowości. Zamiast więc w ilość, postanowiono iść w jakość. W ubiegłym roku sprzedano mniej samochodów, ale za to udało się przekonać większa liczbę nabywców do zakupu dodatkowego wyposażenia, co nie tylko wyrównało stratę, ale nawet pozwoliło na zwiększenie wpływów o całe 5 proc.

Największym rynkiem zbytu dla słynnego przedstawiciela włoskiego przemysłu motoryzacyjnego pozostają Stany Zjednoczone, gdzie w 2013 r. sprzedano ponad 2035 samochodów. Jednocześnie dynamiczny rozwój sprzedaży jest notowany w Chinach. Szacuje się, że z każdym rokiem liczba sprzedawanych luksusowych aut w tym kraju będzie rosła. W 2013 r. odnotowano też rekordowy, bo aż 20-procentowy wzrost sprzedaży ferrari w Japonii.