Niemcy wybierają Jaguara

W minionym roku na niemieckim rynku odnotowano 30-procentowy wzrost sprzedaży samochodów marki Jaguar.

2013 rok nie był dobrym okresem dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. Po raz pierwszy od trzech lat za naszą zachodnią granicą sprzedano mniej niż 3 miliony pojazdów. Rynek odnotował spadek sprzedaży na poziomie 4,2 proc. Mniej samochodów sprzedali właściwie wszyscy potentaci rodzimego przemysłu motoryzacyjnego. Opel sprzedał o 2,9 proc. mniej pojazdów, a Volkswagen aż o 4,6 proc.

Mniejsze poziomy sprzedaży niemieckich producentów to m.in. efekt tego, że coraz więcej Niemców wybiera zagraniczne marki aut. Prawdziwym rekordzistą okazał się Jaguar. Luksusowe samochody tej słynnej brytyjskiej marki wręcz podbiły serca niemieckich kierowców. W 2013 r. na niemieckim rynku sprzedano aż o 1/3 więcej jaguarów niż w roku poprzednim.

Poziom sprzedaży już w grudniu 2013 r. wskazywał, że cały przemysł motoryzacyjny w Niemczech zaczyna się odradzać i wszystko wskazuje, że w tym roku czołowi producenci powinni zanotować wzrosty sprzedaży.

www.suldus.pl